Brandos darbas nėra tik paties moksleivio darbas. Moksleivio ruošiamą brandos darbą be jokios abejonės prižiūri bei kiekvieną jo žingsnį įvertina brandos darbo vadovas. Brandos darbo vadovu gali būti paskirtas bet kuris mokykloje dėstantis pedagogas, tačiau jeigu mokinys pageidauja bei turi svarių argumentų, brandos darbo vadovas gali būti kaipmat pakeistas. Taigi kai pagaliau šis procesas užbaigiamas, mokinys, atliekantis brandos darbą bei brandos darbo vadovas gali pradėti bendradarbiauti tarpusavyje. Šis bendradarbiavimas daugiausiai yra grįstas atsakomybėmis, kurių turi tiek mokinys, tiek vadovas.
Itin svarbios yra moksleivio atsakomybės brandos darbo rengimo metu. Kone pati svarbiausia mokinio atsakomybė yra susijusi su paties mokinio darbo kokybe. Ne brandos darbo vadovas, tačiau būtent moksleivis atsako už savo brandos darbo kokybę. Taigi todėl moksleivis taip pat yra atsakingas už savo laiko planavimą bei laiku pristatytą brandos darbą. Moksleivis yra atsakingas ir už brandos darbo atlikimo plano sudarymą bei nuoseklų jo laikymąsi. Tai susiję ir su moksleivio atsakomybe palaikyti ryšį su darbo vadovu, tada, kada būtina, informuoti apie brandos darbo atlikimo eigą, kylančias problemas, idėjas bei kitus niuansus, susijusius su brandos darbo atlikimo etapais. Moksleivis atsako ir už laiku pristatytą brandos darbo aprašą. Šis laikas dažniausiai yra nurodytas susidarytame brandos darbo eigos plane. Esant neaiškumams, klaidoms, moksleivis atsakingas už brandos darbo aprašo koregavimą pagal brandos darbo vadovo konsultacijas bei pastabas. Na ir svarbiausia moksleivio atsakomybė – tai iki nurodyto laiko pabaigti bei pristatyti patį brandos darbą.
Žinoma, akivaizdu, kad svarbių atsakomybių turi ir brandos darbo vadovai. Jie pirmiausia atsako už tai, kad moksleivis pasirinktų tinkamus tyrimo problemos sprendimo ar produkto kūrimo metodus. Tuomet brandos darbo vadovo atsakomybės yra susijusios su nuolatinėmis konsultacijomis. Darbo vadovas įsipareigoja konsultuoti mokinį mokslinės literatūros ir informacijos paieškos, tyrimo atlikimo ar produkto kūrimo klausimais, atsakyti į visus kilusius su brandos darbu susijusius moksleivio klausimus ir tikslingai nukreipti jo darbą. Taip pat sistemingai stebėti bei koordinuoti brandos darbo rengimo eigą. Darbo vadovas turi skatinti mokinį klausti, įsivertinti, padėti mokiniui įveikti viešojo kalbėjimo baimę ir padėti planuoti brandos darbo pristatymą, stebėti mokinio daromą pažangą bei ja pasidžiaugti. Šios darbo vadovo atsakomybės daugiausiai siejasi su moksleivio ir darbo vadovo bendradarbiavimu bei santykiu. Todėl negalima pamiršti ir kitų brandos darbo vadovo atsakomybių. Tai atsakomybė perskaityti brandos darbo aprašo projektą, pateikti pastabas ir rekomendacijas, kaip tobulinti brandos darbą, būti taktiškam, kantriam, konstruktyviam, gebančiam valdyti savo emocijas bei esant būtinybei, dėl rengiamo brandos darbo turinio ar eigos tartis su savo kolegomis ar kitų institucijų atstovais.
Kai kiekviena šalis, tiek brandos darbą ruošiantis moksleivis, tiek brandos darbą prižiūrintis vadovas, laikosi savo atsakomybių, yra užtikrinamas geriausias rezultatas, garantuojantis sėkmę bei sklandų ir kryptingą darbo procesą.